Bezpieczeństwo w Bankowości Internetowej
ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS KORZYSTANIA Z BANKOWOSCI ELEKTRONICZNEJ
Pamiętaj !
Zawsze zanim przystąpisz do logowania sprawdź czy:
- Adresy stron do logowania są adresami bankowości elektronicznej Banku Spółdzielczego w Pleszewie, czy rozpoczynają się od https:// oraz czy połączenie z Bankiem jest szyfrowane (obok paska adresowego musi być widoczny symbol zamkniętej kłódki).
- W obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się ikona zamkniętej kłódki. W zależności od wersji przeglądarki, ikona kłódki może się pojawić w pasku adresu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu. Pojawienie się takiej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa a połączenie jest szyfrowane.
- Certyfikat bezpieczeństwa jest poprawny. Do danych certyfikatu możesz dotrzeć poprzez kliknięcie w ikonę kłódki. Po kliknięciu zobaczysz szczegóły dotyczące certyfikatu, z których dowiesz się, że został on wystawiony dla Banku Spółdzielczego w Pleszewie.
Bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej i realizacji transakcji zależy od wielu czynników. W szczególności prosimy zadbaj, aby:
- Korzystać wyłącznie z legalnego i często aktualizowanego oprogramowania antywirusowego – regularnie skanować swój komputer oraz urządzenia mobilne.
- Nie korzystać z bankowości elektronicznej na nieznanych komputerach.
- Regularnie zmieniać swoje Hasło.
- Natychmiast zmieniać swoje Hasło lub Identyfikator, jeśli zaistnieje podejrzenie, że ktoś mół je poznać.
- Zanim potwierdzisz płatność zweryfikuj poprawność numeru rachunku odbiorcy oraz czy kwota transakcji zgadza się z cena zakupu.
Bank nigdy nie prosi o potwierdzenie haseł stałych, hasła tokena, podanie numeru telefonu komórkowego, jego marki i modelu lub zainstalowanie na nim certyfikatu bezpieczeństwa.